«Характеристика корисних властивостей продуктів бджільництва»

Засідання клубу «Садівник»

21 січня 2020 року у відділі виробничої літератури бібліотеки на черговому занятті клубу відбулася лекція бджоляра Шевчук Олени Юріївни на тему: «Характеристика корисних властивостей продуктів бджільництва». Олена Юріївна не тільки розповіла про властивості основних продуктів бджільництва, але і наочно продемонструвала їх.

Шевчук О. Ю. зупинилася на характеристиці основного продукту бджільництва – це мед, який має бактерицидний, протизапальний та антиоксидантний вплив на організм людини. У медові міститься понад 20 мікроелементів, фруктоза і глюкоза, фолієва кислота, А-кератин і вітаміни групи В, С. Його використовують для зміцнення імунітету, при лікуванні простудних захворювань, серцево-судинних і нервових розладів.

Лектор зупинилася на характеристиці інших продуктів бджільництва. Так, віск – це складна органічна сполука, що бджоли виділяють із залози. Він володіє хорошими бактерицидними властивостями, завдяки чому його часто включають до складу мазей, кремів, бальзамів.

Дуже цінний бджолиний пилок, у ньому містяться всі необхідні людині амінокислоти, каротин, провітамін А, вітаміни груп В, С, Д, Е, Р. К. Медики радять приймати продукт невеликими дозами для профілактики або лікування серцевих захворювань.

Брус – це продукт з меду, бджоли запечатують його тонкими шестикутними кришками.  В ньому міститься слина, трохи бджолиної отрути з воском. Склад такого коктейлю багатий вітамінами А. В. С. Е, жирами, мікроелементами.

Маточне молочко, зазначила Олена Юріївна, найдорожчий продукт бджільництва, який виробляють бджоли. Воно необхідне для годування трутнів і своєї королеви – матки. Воно здатне зменшити рівень шкідливого холестерину, нормалізувати тиск, підвищити працездатність.

Характеризуючи продукти бджільництва, лекторка попередила, що вживати їх потрібно дуже виважено, за потреби, проконсультуватись з лікарем. В кінці зустрічі Олена Юріївна люб’язно запропонувала продегустувати продукти бджільництва та відповіла на численні запитання аудиторії.